jueves, 27 de octubre de 2011

Els numerals cardinals

El tema que presentem es el del numerals cardinals, que es dóna als primers cursos de primària, i com que la majoria dels xiquets mostren dificultats a l’hora de comprendre i escriure aquest concepte, hem realitzat un quadre resum amb els principals números cardinals i una sèrie d’activitats que ajuden a la seua comprensió.
Els numerals cardinals indiquen nombre exacte i enter, corresponent als nombres naturals. Per exemple: tres cabassos, quatre paquets d’arròs.

ACTIVITATS:
Per dur a terme els continguts presentats anteriorment, hem realitzat tres activitats:
La primera activitat consisteix en realitzar grups de cinc persones , repartir diferents objectes i números de l’ 1 al 9.
 L’objectiu de la activitat es col·locar tots els objectes que són iguals junts i relacionar-los amb el número que li correspon. El primer grup que relacione els objectes amb el número corresponent i els porte a la taula del professor serà el grup guanyador.
Amb aquesta activitat aconseguirem que l’alumne treballe la cardinació numèrica , ja que d’aquesta manera els alumnes treballen el significat de cada número perquè aquests estan representats per objectes que poden manipular per ells mateix, així com també aprenen a comptar els objectes, perquè per agrupar-los necessiten saber quants objectes formen cada grup.
La segona activitat consisteix en col·locar al centre de la classe un requadre incomplet. Després repartirem els números que falten al requadre i els alumnes deuran col·locar-los correctament.
El joc es realitza en grups de quatre persones, que aniran col·locant els números per torns. En cada torn un grup col·locarà un dels seus números. Cada vegada que un component d’altre grup col·loque un dels números, els altres grups deuran estar en compte per a que no hi aparega cap error al requadre, si apareguera algun error el grup seria penalitzat amb un torn sense jugar. Guanyarà el grup que abans es quede sense cap número.
Amb el resultat d’aquesta activitat els alumnes son capaços d’identificar que els números van correlatius i quin es el ordre que segueixen aquests.
La tercera activitat consisteix en realitzar dos tipus de fitxes: unes amb el número, i altres amb el número escrit amb lletra. L’ objectiu de l’activitat és que els alumnes relacionen les dos tipus de fitxes.
Amb aquesta activitat, els alumnes aprenen com s’ escriu cada número.
Com a conclusió, totes aquestes activitats serveixen per a treballar la cardinació numèrica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario